andere

Women’s Food and God Review – Christelijke zienswijze

Posted by admin

Gene Roth’s Woman’s Food and God heeft dwangmatig en overvloedig eten in de schijnwerpers gezet. Het uitgangspunt van de auteur is dat “hoe we eten, hoe we leven.” Hij zegt dat ons eetgedrag uitdrukking geeft aan onze gevoelens, onze levensstijl en zelfs hoe we God zien. Die laatste connectie trekt me het boek in. Deze recensie is bedoeld ter informatie als u op zoek bent naar een goddelijke oplossing om uw verplettering te verbeteren.

Nu moet ik van tevoren zeggen dat ik het boek met een zekere verwachting benaderde; Ik leed al meer dan 20 jaar aan dwangmatig eten en kwam uiteindelijk 240 pond aan. Maar door de kracht van God leerde ik mijn emoties te beheersen en de juiste relatie met voedsel te herstellen. Uiteindelijk ben ik 85 kilo afgevallen en heb ik het gewicht een aantal jaren behouden. Genezing zou niet mogelijk zijn geweest zonder een persoonlijke relatie met God. Door de persoon van Jezus Christus leerde ik God kennen als verlosser, genezer, macht, wijsheid, vreugde en troost.

Dus het was God die van me houdt, van wie ik hoopte Vrouwenvoedsel en God te zien. Het boek begon op een veelbelovende manier – het bevestigde het belang van afzien van zelfoordeel. Dit is een belangrijke sleutel tot genezing. Oordelen maakt je beschaamd, gefrustreerd en depressief. De Bijbel vertelt ons dat er geen oordeel is in Christus Jezus. God streeft altijd naar herstel, niet naar oordeel (Romeinen 8: 1).

Ik vond ook waarde in de verbazingwekkende discussie van het boek; de vrouw onthulde dat ze obsessief overschat, omdat voedsel haar enige troost was door emotionele pijn. Het is de kern van eten; omdat de vrouw als waarheid geloofde dat eten haar enige troost was, zei ze uitdagend tegen mevrouw Roth dat ze het zichzelf niet moest onthouden.

Ik kan Women Food and God echter niet aanbevelen aan degenen die op zoek zijn naar een goddelijke oplossing om goed eten te overwinnen, om één reden: op pagina 16 zegt juffrouw Roth: “Het maakt niet uit of je in één God gelooft, in vele goden of niet in God.” Dit is in tegenspraak met de Bijbel. De Heer, de koning van Israël, en zijn verlosser, de Heer der heerscharen: “Ik ben de eerste en ik ben de laatste; tenzij ik geen God heb ”(Jesaja 44: 6).

Als christenen wordt ons geboden om onze taille met de waarheid vast te binden. In de oudheid werd de taille / buik beschouwd als de locatie van emoties. We moeten dus onze gevoelens met de waarheid beveiligen. We geloven dat er maar één God is en we gebruiken de Bijbel als de bron van waarheid.

Ik besloot om Women Food and God niet verder te lezen, want met Roths verklaring zegt ze dat je God uit beeld kunt halen en dat haar methoden nog steeds zouden werken. Zo ja, welke rol speelt God in zijn boek? Is God zoals hij zichzelf definieert of is het God, ook al definieert de lezer hem? Uit mijn persoonlijke ervaring ontdekte ik dat een solide kijk op Gods liefde in de Bijbel, wetende dat hij een toekomst en hoop voor me had, en in de overtuiging dat ik erop kon vertrouwen dat hij zou genezen, essentieel was voor mijn succes.

Nogmaals, deze recensie is geschreven om u te helpen een weloverwogen beslissing over het boek te nemen voordat u het koopt. Ik dring er bij iedereen op aan om spiritueel oordeel te gebruiken bij uw uiteindelijke aankoopbeslissing.



Source by Kimberly Floyd

Leave A Comment